Friss kommentek

Címkék

anyád parázik (1) anyám (2) apnea (2) banándugó (1) baratok (1) be (2) békés (1) boldog (1) Címkék (3) család (3) csalad (1) családalapít (1) csizma (1) divat (1) djhero (1) életkép (1) emigrans (2) extrém (1) fogy (1) giccs (1) gipsz (1) haza (1) hifi (2) high end (1) hülyék (1) irányít (1) ízlés (1) játék (2) jfk (1) karácsony (1) kaszt (2) kererűsó (1) költözés (1) kölyök (1) kor (1) korház (2) kórház (1) mankók (1) nézném (1) nyár (1) Panka (10) purgál (2) sims (1) szenved (1) szívás (2) szülés (3) tél (1) töki (2) törés (1) ünnep (1) utazás (1) változik (2) vergődik (1) villa monte carlo (1) zene (1) Címkefelhő

Valamiért már egész kisgyermek koromban rabul ejtett az a bájos holland szokás, hogy a nappali ablakait fedetlenül hagyva bepillantást engednek az otthonukba. Nem hiszem, hogy én rántom le a leplet az ennek hátterében nyugvó nagy titokról, de állítólag azért a kendőzetlenség hagyománya, mert a holland egy hajós nemzet és a tengerészek otthon hagyott várakozó és vágyakozó feleségeit így nem vette a szájára a szomszédság, ugyanis könnyedén követhető volt az életük. Mintha a nappali lenne az egyetlen alkalmas helyszín liaison-ok lebonyolítására !? Mindegy, nálunk sincs függöny, így a macskák utca sarkán lévő földszinti ingatlanba gyakran pillantanak be kíváncsiskodó tekintetek. Ha tegnap este valaki a nappalinál tovább látott volna, és tekintete szárnyra kelve belebeg a hálószoba felé is, akkor mindenképpen valami furcsasággal találkozik.

Nyuszi már lefeküdt én pedig az ágya szélén ültem és mesét olvastam neki. Nem is akármilyet, hanem az egyetlen fellelhetőt a házban. A Sehány Éves Kislány gyermekkorom nagy kedvence és fontosnak tartottam magammal hozni azt a példányát, amit 4 éves koromban kaptam anyámtól. Nem kívánom darabokra cincálni a művet, mert komoly érzelmek fűznek hozzá, de be kell vallanom, hogy ami néhány évesen feledhetetlen élményt nyújtott nekünk, azon most, felnőtt fejjel hatalmasat vihorásztunk. Vajon miért hívják a könyvben szereplő kislányt Marikának a testvéreit  Pistinek és Palkónak, nem pedig autentikusan Clairenek, Jean-Francoisnak és Laurent-nak? Az, hogy a nagynéni Magdus már meg sem lepett. De hogy ki akarna egy petezsáknak nárcisz szirmaiból ruhácskát varrni, az már végképp nem fért a fejünkbe.  Épp ezért felhagytunk a mese analizálásával és aludni tértünk, hogy ne tegyük tönkre a  gyermekkori emléket.

Ma este a Lencsi lánnyal ismertettem meg Nyuszit. Nem tudom, hogy az énekem, vagy a szöveg, netán a kettő együtt, de azonnal alvásra bírta. Hát így élünk mi a macskák utcában a "kacajterápiás" időszakban.

POSTED BY |  NaomiHenger  |  AT 2010. szeptember 27. hétfő.  |  3 komment |   | 

A bejegyzés trackback címe:

https://zseer.blog.hu/api/trackback/id/tr584263936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_100994 2010.09.28. 11:38:00

Totál elérzékenyültem a tengerészfeleségeken, meg a kettőtök együttlétén, de a petezsáknál elkezdtem sírva röhögni. Ti praktizáló elmebetegek vagytok, let's face it. :)))

ORsi · http://hamburgfoto.wordpress.com/ 2010.09.28. 15:45:03

a sehány éves kislány nekem is nagy kedvenc votl (bár pár dolgot már akkoriban 7-8 évesen sem értettem). a lencsi lány-t pedig épp pár hete néztem/ hallgattam a youtube-on, míg a 4. versszaknál ki nem akadtam és kikapcsoltam az egész gépet. de ez sem segített, mert napokig ott duruzsolt a fülemben a dallam... most meg megint jól eszembe juttattad... hajaj...hogy verjem ki a fejemböl... fülemböl...

Ismeretlen_21153 2010.10.01. 15:40:10

Tyúk, nem is tudod elhinni mennyire örülök annak, hogy erre a megállapításra jutottál. Igaz, sosem titkoltuk, hogy minden rendben nálunk. ORsi, a lencsilány valóban büntet. Kíváncsi lennék, hogy a szerzőjét vajon kellőképpen jutalmazták-e tettéért.
© zseer.blog.hu
süti beállítások módosítása