Friss kommentek

Címkék

anyád parázik (1) anyám (2) apnea (2) banándugó (1) baratok (1) be (2) békés (1) boldog (1) Címkék (3) csalad (1) család (3) családalapít (1) csizma (1) divat (1) djhero (1) életkép (1) emigrans (2) extrém (1) fogy (1) giccs (1) gipsz (1) haza (1) hifi (2) high end (1) hülyék (1) irányít (1) ízlés (1) játék (2) jfk (1) karácsony (1) kaszt (2) kererűsó (1) költözés (1) kölyök (1) kor (1) kórház (1) korház (2) mankók (1) nézném (1) nyár (1) Panka (10) purgál (2) sims (1) szenved (1) szívás (2) szülés (3) tél (1) töki (2) törés (1) ünnep (1) utazás (1) változik (2) vergődik (1) villa monte carlo (1) zene (1) Címkefelhő

Ha köcsög emigráns lennék, akkor úgy kezdeném a bejegyzést, hogy "Bezzeg Belgiumban!". Remélem viszont, hogy nem vagyok az. Vagyis külön-külön akár még igaz is lehetne az állítás, de ebben az összetételben semmiképp. Ugyanakkor nem mehetek el szó nélkül a morális válságban lévő magyar autósok mellett. Az elmúlt hetekben viszonylag sok időt töltöttem a itthon a közutakon (merő mazochizmusból még a Budapest-Csopak vonalat is majdnem kétszer tettem meg, ugyanis a füredi lehajtónál jutott eszembe, hogy itthon maradt a jogsim, így visszafordultam érte) és azt kell mondanom, hogy visszasírom a belgát, ahol ugyan a vezetéstechnika roppant fejletlen, de legalább udvariassággal próbálják ellensúlyozni.

Vegyünk néhány alaphelyzetet, amelyből tisztán láthatóak a különbségek.

Gyalogátkelő

A belga autós, már akkor lassít, majd megáll, amikor látja, hogy a gyalogos átkelésre készül. Itthon viszont az a tendencia, hogy, ha már lelépett az a genyó, akkor az akceleráció minimális csökkentésével rettentsük el és ha nem hőköl vissza, akkor kerüljük ki. Több esetben tülköltek mögöttem, amikor a startra kész, hosszú percek alatt verbuválódott csapatokat átengedtem. Szerintem egyébként nincs veszélyesebb, mint egy kilövésre váró gyalogos, aki bizonytalanságát gyorsasággal próbálja kompenzálni, mert ő bizony ugrik.

Sáv-váltás

Ha elvéted a sávot, akkor dögölj meg, vagy kerülj, mert majdnem biztos, hogy senki sem fog átengedni, különösen dugóban. Ezt viszonylag hamar felfogtam, így pl. már a Krisztina krt. sarkán a belső sávba soroltam, ha tudtam, hogy az utunk az Erzsébet hídon át visz majd. Nem állítom, hogy Brüsszelben nem kihívás egy ilyen művelet, de tapasztalatom szerint ott átlag 2-3 perccel hamarabb esik meg valakinek a szíve a nyomorultakon, mint itt.

Irányjelző

Ez mindkét nemzet gyermekeinek számára egy felesleges opció csak a műszerfalon. "Ha elég a hely és beférek, akkor minek tudassam a másikkal, hogy mire készülök. Mire odaér én már ott leszek".

Konfliktuskezelés

Végezetül egy másik autóssal folytatott meghitt beszélgetést osztanék meg. Békés szombat délelőtt volt és a sárgán villogó lámpát elhagyva, a köztem és a közeledő puttonyos között lévő távolságot mérlegelve, szabályosan megfordultam, majd pár száz méterrel később, parkolási szándékomat jelezve kiálltam a forgalomból.
A puttonyos megállt mögöttem, majd kielőzött, de nem továbbhajtott, hanem elém állt és a nagydarabkopasz kipattant majd így szólt:
-Mit csinálsz te kurva?
-Parkolni szeretnék, csak gondoltam megvárom míg kiáll az, akinek a helyére.
Ekkor Töki tapintatosan megkérdezte, hogy:
-Mi a baj?
-Nekem te ne szóljál be bazdmeg, keresed a bajt?! - majd a rendszámtáblára pillantott és folytatta: Mit képzeltek magatokról, ti külföldön élő zsidó gecik?

Amikor látta, hogy nem vagyunk ebben partnerek, elégedetten visszasétált a kocsijához és kövér gázzal elhajtott.

- Gondolom a buzizás, csak azért maradt ki, mert látta rajtunk az összetartozást - próbáltam vigasztalni magunkat...

POSTED BY |  NaomiHenger  |  AT 2010. augusztus 29. vasárnap.  |  8 komment |   | 

A bejegyzés trackback címe:

https://zseer.blog.hu/api/trackback/id/tr734263877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_56007 2010.08.29. 08:10:30

mi is tanulásra vágyó fiatalként vetjük majd bele magunkat a belga forgalomba, ezt megígérhetem. mert itthon kicsit lebutultunk azt gondolom. :-)

Ismeretlen_21153 2010.08.29. 09:52:19

@gus kétség kívül új élmény lesz a belga forgalomban nyomulni. Első körben csak annyit mondanék, hogy őrizkedj a számmal kezdődő rendszámoktól, ők ugyanis még vették a jogsit. Mondjuk neked az ixellesi parkolás sem lesz egyszerű. :)

balga 2010.08.30. 08:31:00

ez így igaz, de ne felejtsük el ideg gyenge balgákat sem, akik minden probléma megoldására a duda hosszantartó nyomásával reagálnak, illetve isten ne adja, hogy végignézz egy 80+os parkolást:)

pszilvi · http://www.meggyesretes.hu 2010.08.31. 11:15:07

na, ez nem a magyarokra jellemzo altalaban, hanem a budapesti kinlodos dugokban kifacsart idegrendszeru, bp-en sokat vezeto emberekre. a mi kisvarosunkban (ami amugy megyeszekhely) eleg ritka az a hozzaallas, amit irtal. ezert is bunkoztam le jol a cseheket, amikor ott nyaraltunk, es nem engedtek at a zebran. ha legkozelebb itthon jarsz, es nem csak a balcsin meg bp-en vagy az utopalyakon, lehet, hgoy kellemes meglepetesben lesz reszed. (bar mar a balcsi nyugati vegen is, szerintem, arra mar kevesebb a bp-i nep...)

Ismeretlen_4550 2010.08.31. 12:47:32

Ez nagyon találó: "...a vezetéstechnika roppant fejletlen, de legalább udvariassággal próbálják ellensúlyozni". A kedvencemet kihagytad: amikor az autópályán 130-cal (maximális megengedett!) előzök, és a seggembe mászva, villogva, dudálva letol a belső sávból. Mondanom sem kell, Magyarországon. Mintha Belgiumban jobban értenék, hogy a másik autós is emberből van.

Ismeretlen_67331 2010.08.31. 15:55:14

Egyébként az mindig érdekes, hogy egy nemzet hogy vezet, de én még eddig csak Horvátországban és Párizsban féltem gyalogosként... Angliában meg olyan volt, hogy a gyalogosok azt játszák, hogy "én akkor most öngyilkos leszek" az autósok meg azt, "látom, hogy ott vagy, de nem lassitok :P"...Ezt mondjuk azért még meg lehetett szokni :D

Ismeretlen_21153 2010.09.01. 13:35:35

@pszilvi való igaz, hogy a 3 nap alatt, amíg egy megyeszékhely útjait róttam, bepárnázódtak az idegeim. De akkor azt kéne gondolnom, hogy az autópályán kísértő összes autós "pesti köcsög"? @Gyula, én ilyen esetekben a hecc kedvéért kicsit ráfékezek. Ekkor vagy észbe kap, vagy megkezdi az előzést jobbról... @mimke az angol közlekedésből gyalogosként csak azt az élményt őrzöm, hogy fél év után már otthon is úgy léptem le az úttestre, hogy először jobbra néztem. Izgalmas ! :)

Lékó Anna · http://lekoekbrusszelben.blog.hu 2010.09.02. 18:34:07

Nekem pont az tűnt fel, hogy a belgák sokkal figyelmetlenebbek, mint a magyar autósok. Igaz, otthon erőszakosabbak, de tuti tudod, hogy mit akarnak, itt meg olyan bizonytalanul vezet némelyik ember, hogy vannak napok, amikor hálát adok, hogy nem törtek össze. Én gyakran vezetek Franciországban, és Németországban is, és a franciák bunkón vezetnek, szerintem kb. úgy, mint a magyarok, a németek meg nagyon macskafejek a közlekedésben (ez nálam nagyon jót jelent). Ja és megjegyzem szőke nő vagyok, aki nagy "anyamobilt" vezet, és ma üvöltötte le a fejem egy kebabos, hogy rosszul parkoltam (igaza volt).
© zseer.blog.hu
süti beállítások módosítása