Friss kommentek

Címkék

anyád parázik (1) anyám (2) apnea (2) banándugó (1) baratok (1) be (2) békés (1) boldog (1) Címkék (3) csalad (1) család (3) családalapít (1) csizma (1) divat (1) djhero (1) életkép (1) emigrans (2) extrém (1) fogy (1) giccs (1) gipsz (1) haza (1) hifi (2) high end (1) hülyék (1) irányít (1) ízlés (1) játék (2) jfk (1) karácsony (1) kaszt (2) kererűsó (1) költözés (1) kölyök (1) kor (1) kórház (1) korház (2) mankók (1) nézném (1) nyár (1) Panka (10) purgál (2) sims (1) szenved (1) szívás (2) szülés (3) tél (1) töki (2) törés (1) ünnep (1) utazás (1) változik (2) vergődik (1) villa monte carlo (1) zene (1) Címkefelhő

Ha nem tudnám mi a lényege a modorosnak, akkor megsértődnék ezen. Most csak észrevételezek és magamra ismerek.

Kedves Szálkás Zserenda,

Máris egy magyarázattal tartozom neked, ugyanis oly régóta (4 éve) élek francia nyelvterületen, hogy hajlamos vagyok a gé-t zsé-nek ejteni, valamint gyakran elhagyom a szó eleji há hangot is, itt ugyanis nem ejtik. Roppant szórakoztató a posztod, rég mosolyogtam már ilyen jót még akkor is, ha én is ebbe az általad életre hívott kasztba tartozom.

Rengeteg embert ismerek, akire tökéletesen ráillik a helyenként sarkított és meglehetősen cinikus jellemzés és még számos észrevétellel ki is tudnám egészíteni, a rongyrázáson, a megjátszáson és az "elfelejtettem honnan jöttem" jelenségen túl. Ugyanakkor helyenként érzékenyen is érintett ugyanis szintén sok embert ismerek, akikre nézve a túró rudis meglátáson kívül az összes többi észrevétel bántó lehet.  

De kezdjük az elején. Az én döntésem volt, hogy eljöttem otthonról, és nem feltétlenül az volt az egyetlen tényező, hogy otthon nem becsültek meg. Egyszerűen nem is volt igény a munkámra. A legkedveltebb indokok között olyan, előszeretettel pufogtatott észrevételek szerepeltek, mint "túlképzett", "házas tehát szülni fog", vagy a "nem tudnánk csak minimál bérrel bejelenteni".  Nem, nem egy nyelvtanfolyam után ragadtam itt, hanem tudatosan készültem és még a két éven át tartó válogatás sem tántorított. Igen, én abba az általad nem sokra becsült kategóriába tartozom, aki belefáradt abba, hogy rendszeresen falakba ütközik. 

A gyötrő honvágyról is tudnék mesélni, mondjuk ehhez nem feltétlenül kellene külhonban élnem, ugyanis én egy kéthetes nyaralás után is gombóccal a torkomban tértem haza, sőt még pár könnycseppet is elmorzsoltam egy-egy landolás alkalmával. Sajnálom, hogy számodra az érzés ismeretlen, vagy legalábbis távol áll tőled.

Most fogsz megkövezni, de évek óta nem szavazok és a politikai vélemény formálásától is mereven elzárkózom, ugyanis nem tartom etikusnak, hogy innen bármit is mondjak, pontosan azért, mert nem látom át objektíven a dolgokat. A bunkó és agresszív emberektől pedig mindig is herótom volt, földrajzi elhelyezkedésre való tekintet nélkül. Hidd el , itt is akad belőlük bőven, így hála istennek kedvemre utálkozhatok.  Ami pedig az öltözködési szokásaimat illeti, a legtutibb cuccokat a mai napig az anyám szerzi be, többnyire turkálóban. De mielőtt megvádolnál, hogy szarrágó vagyok, megsúgom, hogy sosem voltam egy divat diktátor.

A túró rudis beszólás viszont övön aluli. Sose ismerd meg a hiányának érzést. Otthon is rendszeres fogyasztója voltam, de itt pokoli logisztikát jelent a szállítás folytonosságának megszervezése, de szerencsére boldogulok. Az ivászat nem érint, viszont látogatásaim során anyám mindig gondoskodik arról, hogy egy fél disznót feldolgozott formában ugyan, de visszahozzak. Visszataszító szokás, de néha jólesik egy-egy karika csípős házikolbász ugyanis az édes chorizzo számomra a gasztronómia alja, itt viszont jószerivel csak azt lehet kapni. A paprikás csirke hidegen hagy több okból is. Először is kínosan ügyelek arra, hogy paprika mindig legyen itthon, másodszor pedig van egy szakács férjem, aki jobbat csinál, mint bárki más. 

Nem szemezgetek a világsajtóban, a kezdő oldalam is magyar és kitűzőt még a legelvetemültebb modern talking-os időszakomban sem viseltem, arról meg csak tőled értesültem, hogy van említésre méltó fehérorosz szobrász. Azt viszont sérelmezem, hogy a közösségi site-ok említésekor megfeledkeztél a Myspace-ről, valamint kifelejtetted a blogot is, mint kapcsolattartási formát. Tényleg lett itt sok barátom, de a legtöbbjük magyar, belga még csak elvétve sincs köztük. Utóbbi nagy szívfájdalmam, viszont dolgozom rajta, de mivel 4 év alatt még nem sikerült tökéletesen elsajátítanom a nyelvet, ez még gondot okoz.

Beletrafáltál. Jobban élek, mint 4 éve, de otthon, csak végszükség esetén fizetek kártyával, ugyanis ha van nálam egy köteg euró azzal sokkal jobban lehet villogni, igaz így az aktuális árfolyamon akár bukhatok is pár ezer forintot. Elvárnám, hogy otthon minden olcsóbb legyen, de sajnálattal tapasztaltam, hogy x összegből csak félig tudom megrakni azt a kosarat, amit itt telepakolhatnék. Képzeld, az én fizetésem történetesen teljesen publikus, ugyanis megtekintheted a besorolásomat a munkahelyem honlapján, sok ezer kollégáméval együtt. Érthető, hiszen tőled és más európai adófizetőktől kapjuk a bérünket. A cigi nagy szívás, mi ugyanis sokat pöfékelünk, ráadásul fehér pall mallt, amit itt nem lehet kapni, így teljesen egyértelmű, hogy abból be kell spájzolni, de mindig marad hely a kocsiban egy karton Traubinak is. Ez van, szegény ember vízzel főz.  

Nyaralni haza járunk és ha a wizzaires frequent flyer státuszomra vagy irigy, akkor az legyen a te bajod. Magyar fodrász meg szemöldök csipesz és fogorvos itt is van és mivel jobban élek, mint 4 éve megengedhetem magamnak, hogy a fenti szolgáltatásokat itt is igénybe vegyem. Ami a hazaköltözést illeti, igen tervezem, de semmi esetre sem nyugdíj előtt. Akkor majd veszek egy parasztházat a Balatonnál.   

Remélem kedvet kaptál az emigráláshoz. Ki lehet jönni, meg lehet próbálni. El lehet indulni egy doboznyi személyes holmival új életet kezdeni. Ne félj, csupa hozzám hasonló ember várna téged itt, tárt karokkal.:)))

 

POSTED BY |  NaomiHenger  |  AT 2009. augusztus 24. hétfő.  |  18 komment |   | 

A bejegyzés trackback címe:

https://zseer.blog.hu/api/trackback/id/tr814263350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_74111 2009.08.24. 21:57:43

Juhejjj! Ez igen, a szívemből szóltál! Jól fel lettél bosszantva, de teljesen igazad van. Könnyü ugy véleményt formálni, hogy még nem próbáltam a másik oldalt, csak látok valamit, gondolok valamit, aminek lehet semmi köze ahhoz ami a valóság. De nem pöfögök tovább én sem!

Ismeretlen_21153 2009.08.24. 22:08:01

Nem bosszankodom én, hiszen poén az egész, csak kiegészítettem némi infoval, hiteles forrásból.

szálkás gerenda · http://nepnevelo.blog.hu 2009.08.24. 22:12:49

Szép poszt lett. :) Nem jó úton jársz a rólam kialakított képet illetően, de ez engem most nem késztet tételes magyarázkodásra, sőt azt sem érted, hogy Téged, és még oly sok átlagos, normális külföldön élő magyar embert. Voltak akik kint élnek, és mégis tudtak mosolyogni. Annyit elárulok, hogy életemben nem hallottam még fehérorosz szobrászról. Amúgy pedig elismerésem.

szálkás gerenda · http://nepnevelo.blog.hu 2009.08.24. 22:15:54

jav...sőt azt sem érteM... és a mondat végéről lemaradt a: miért.... jól leírtam

Ismeretlen_21153 2009.08.24. 22:30:49

Jajj kedves Szálkás értem én a tréfát, magam is a vicces kategóriában jegyeztem a posztom, szóval nem vettem magamra. Megjegyzem azon sem lepődnék meg, ha te magad is emigráns lennél. Sajnálom, ha nem érezted az öniróniát, egyébként pedig pöpec a posztod, sajnos sok mindennel ki tudnám egészíteni, pl a partira jóllakni járó, jól fizetett, éhező magyarral, aki úgy zabál kétpofára, hogy nézni is rossz és amit nem tud megenni, azt a zsebeibe dugdossa.

szálkás gerenda · http://nepnevelo.blog.hu 2009.08.24. 22:44:09

Húúú, már itt dörzsölöm a kezem. :)) Lszi írd meg! Ha valaki kint látja azokat a magyarokat akik nem tudnak viselkedni...igazi csemege. Indexcímlap. :)) Amúgy itthon élek, és term. semmi bajom azzal aki nem. A poszt nyílván nem minden emigránsról szólt, csak némi modorosságról meg közhelyességről. És karikatúra, ami ugye túloz, tehát egy igazán modoros emigránsra is csak a fele igaz.

Ismeretlen_21153 2009.08.24. 22:56:57

Ha ez most felhívás keringőre, akkor simán benne vagyok:) Annyi hátborzongatóan bunkó sztorim van, hogy nem is hinnéd.

szálkás gerenda 2009.08.24. 23:01:26

Akkor még visszanézek, hátha leírod. Vagy akár a modorosra. Persze ott több mint egy hónap a várólista.

F 2009.08.26. 16:48:08

Megint a tipikus "felsorolom, hogy miért nem illik rám" reakció ráadásul posztban. Szánalmas. Kit érdekel?

[Bee] 2009.08.26. 18:53:42

Esetleg Téged? ha egyszer elolvastad és még kommentet is írtál ?

Ismeretlen_21153 2009.08.26. 22:16:53

Kedves F. szép gesztus, hogy ránk bíztad mit takarhat az F:) Mi itt minden f-et meghallgatunk és reagálunk is. Sajnálom, hogy az önirónia számodra ismeretlen fogalom, így csak részben jutott el a kis agyadig, hogy mire gondoltam, amikor reagáltam. Nyugodtan csámcsogj még rajta kedvedre, de ezt már Szálkással lejátszottuk.

T 2009.08.27. 12:50:13

Akkor legyek T mint troll? Nekem beszélsz öniróniáról?

Ismeretlen_21153 2009.08.27. 15:38:11

Felőlem végig nyomhatod az abc összes betűjét mint felhasználónevet, a kutyát nem érdekli. Te bizonyára mindenkinél jobban tudsz mindent, csak nem vagy elég tökös ahhoz, hogy felvállald önmagad. Ja és igen, öniróniáról beszéltem neked, ezt ügyesen észrevetted.

p 2009.09.01. 21:48:31

Az egy dolog, hogy nem érted a posztot, amire megpróbáltál szellemes választ adni, de legalább ne égetnéd az összes EU-alkalmazottat... Nem te reagáltál pár éve a brüsszeli lányokról írt történetre is? Hasonló színvonal.

SPG 2009.09.02. 11:25:02

Mármint hogy hasonlóan MAGAS színvonal, szerintem úgy kell érteni :-) Vagyis megköszönjük a bókot, kecsesen meghajlunk, és barátságos, habár csak virtuális mosolyt villantunk F felé. (És akkor biztos zavarba jön, hogy miért nem anyázzuk inkább.)

Ismeretlen_21153 2009.09.02. 11:31:02

Kedves Ftp, Az is egy dolog, hogy direkt leírtam, hogy a cikk teljesen találó és magamra ismertem számos tekintetben. Sajnálom, hogy még mindig nem érted meg, hogy amikor a sérelmezett észrevételekre reagáltam, akkor pontosan ugyanazokat a közhelyeket nyomtam le, amit ilyenkor szokás. Örülök, hogy nincs jobb és fontosabb dolgot, mint egy hete ezen csámcsogni -szeretném, ha nem szoknál ide. Ami az égetést illeti, nekem nem kell ebben közreműködnöm, ugyanis a legtöbbjük magától megteszi. Pl te is!? Gondolom, ha felhasználó névhez és e-mail címhez lenne kötve a kommentelés lehetősége, akkor te sem fröcsögnél itt baromságokat. Tiszta szerencse, hogy viszonylag jól tűröm az ostoba embereket, viszont nem tudom, hogy meddig.

Nitta 2009.09.14. 00:04:56

jo volt a bejegyzes es abszolut talalo:) ki ez a felnotas abc szedelgo? :)

Ismeretlen_21153 2009.09.14. 14:55:54

Fogalmam sincs, de tartok tőle, hogy valami "hozzáértő". :) Viszont szerencsére egy ideje hallgat.
© zseer.blog.hu
süti beállítások módosítása