Friss kommentek

Címkék

anyád parázik (1) anyám (2) apnea (2) banándugó (1) baratok (1) be (2) békés (1) boldog (1) Címkék (3) csalad (1) család (3) családalapít (1) csizma (1) divat (1) djhero (1) életkép (1) emigrans (2) extrém (1) fogy (1) giccs (1) gipsz (1) haza (1) hifi (2) high end (1) hülyék (1) irányít (1) ízlés (1) játék (2) jfk (1) karácsony (1) kaszt (2) kererűsó (1) költözés (1) kölyök (1) kor (1) kórház (1) korház (2) mankók (1) nézném (1) nyár (1) Panka (10) purgál (2) sims (1) szenved (1) szívás (2) szülés (3) tél (1) töki (2) törés (1) ünnep (1) utazás (1) változik (2) vergődik (1) villa monte carlo (1) zene (1) Címkefelhő

Tavaly, amikor a modorson megjelent az "emigráns" cikk, jót derültünk, magunkra ismertünk és ironizáltunk is, bár nem biztos, hogy értették. Akkor Szálkás Gerenda biztatott, hogy ne tartsam magamban a belga vonatkozást sem.  Most úgy érzem, hogy az elmúlt öt évben gyűjtött "élményekből" levont következtetések posztba kívánkoznak.

Mielőtt közelebbről és tüzetesen megvizsgálnánk az ide szakadt magyart, tisztáznunk kell a kasztrendszert. A kiszakadt classic alapvetően egyetlen szabályt tart szem előtt, ha szocializálódásra kerül a sor, mégpedig azt, hogy a választott személy legalább ugyanolyan pozícióban dolgozzon mint ő. Akad néhány kivétel, aki nem a fizetési bizonylatok alapján választ társaságot, de ez a bejegyzés most nem róluk szól.

A kiszakadt classic minimum egy, a világ    magyarjait egybegyűjtő levelezőlistán tag. Elképzelése szerint enélkül nem lehet létezni egy idegen országban, így ő is onnan gyűjti be a számára fontos információk jelentős hányadát. Ha időben érkezett, akkor optimális esetben alapító tag is, amely kasztján belül még előkelőbb helyet biztosít számára. Lakhelyéül Brüsszel előkelőbb kerületeit választja, ahol többnyire bérel, mert elképzelése szerint:
- így többet tud spórolni
- 10 év múlva úgyis hazamegy
- minden, az ingatlannal járó para, a tulaj gondja és nem az övé

A spórolás tényleg kardinális kérdés számára és ezt nem is rejti véka alá. Büszkén vállalja, hogy felhalmozott tartalékaival gyakran látogat haza, ha a forint-euró árfolyam számára kedvező. Ilyenkor előzetes kalkulációkat készít, pontosan kiszámolva, hogy a repülőjegy árán kívül mennyit is "kaszál" az akción.

A kiszakadt minden magyar vonatkozású eseményen jelen van. Kicsi csevej, sok snack és máris megoldott egy étkezés a napi háromból. Az év nagy eseményére, a magyar bálra úgy készül, mintha a lovaggá ütési ceremóniájára menne. Szmokingot, vagy kisestélyit ölt és "barátaival" valamint a helyi arisztokrácia képviselőivel "bavardál", keringőzik és vonósnégyest hallgat átszellemülten. Ilyenkor, mint egy transzfúzió után, szinte érzi, hogy egy pillanatra az ő vére is kékül, majd az emelkedett pillanatban csomagolni kezd a guszta kis falatkákból, amelyeket a zsebeiben visz haza az otthon maradottaknak.

Apropó, otthon maradottak. A kiszakadt gyermeke/i otthon még furulya szakkörbe sem jártak, de itt mind lovagol, vív, teniszezik és zongorázik is, lehetőleg ebben sorrendben, mert szerető szülei már most biztosítani akarják neki, hogy a megfelelő közegben szocializálódjon és időben tudja, hogy hol a helye, és nem baj, ha adott esetben egyikhez sincs érzéke.

A kiszakadt végszükség estén kirándulásokat tesz a másik kasztba, egy-egy közös ebéd, vagy kávé erejéig. Utóbbi esetben örömmel használja ki a táplélékláncban hierarchiában alatta állók körében dívó szokást, mely szerint mindig más rendezi a számlát. Ilyenkor mosolyogva mondja, hogy a következő alkalommal ő fizet. Erre egyébként átlagban heti két  alkalommal tesz ígéretet, de ha véletlenül valaki ráun és  esetleg szaván fogná, akkor garantált, hogy nincs nála pénz és/vagy a protonja sincs feltöltve, viszont kér egy dupla eszpresszót meg egy croissant-t.

Ha kollégái közül valaki munkahelyet vált és búcsúajándékra gyűjtenek, akkor két eset lehetséges:
- 30 és 80 cent közötti összeggel hozzájárul, de ilyenkor a nap hátralevő részében már nem önmaga
- nem ad, mert állítása szerint alig ismerte az érintett kollégát.

Vendégségben, ugyanazt műveli, mint a bálon, csak gátlástalanabbul, mert tudja, hogy abban a közegben nem kell a körítés. Elsőként perdül az asztalhoz és utolsóként távozik onnan. Úgy eszik, mint aki életében nem lakott még jól, és amikor a gomb is szétpattan a nadrágján, akkor nem kezd a zsebeibe tömködni semmit, hanem szemrebbenés nélkül megkéri a házigazdát, hogy csomagoljon ebből és abból, mert káprázatosra sikeredett. Mondanom sem kell, hogy amikor búcsúzáskor megköszöni a vendéglátást - mert optimális esetben gyerekszobája, vagy valami leválasztott kuckója volt - akkor megígéri, hogy "legközelebb nálunk". Na arra a látogatásra ne nagyon készülj!

Aki magára ismert, az így jártam...

kép: Merrin Westerink

POSTED BY |  NaomiHenger  |  AT 2010. június 29. kedd.  |  155 komment |   | 

Címkék: be emigrans kaszt

A bejegyzés trackback címe:

https://zseer.blog.hu/api/trackback/id/tr984263787

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Töki 2010.06.30. 17:14:31

Erőlködik a halál! Csak simán röhögünk rajtad!:)

Ismeretlen_35831 2010.06.30. 17:17:52

Mi különös oka lenne annak, hogy Belgiumban a magyarok egészen mások legyenek, mint máshol? Ha viszont lenne ilyen ok, akkor valószínűleg a belgák ezerszer inkább ilyenek lennének. Ez esetben valószínűleg az okokról kéne írni, és nem ironizálni. Például a finnországi magyaroknak nyáron sokszor alvászavarai vannak. Ennek van oka. És nincs benne semmi ironizálni-való.

Töki 2010.06.30. 17:21:31

Van benne ironizálni való csak te sajnos ezt nem látod.

Ismeretlen_21153 2010.06.30. 17:26:22

Math a bejegyzésnek nem kell mentőöv, neked viszont nagyon kéne, fordulj szakemberhez, vagy ha már úgy döntöttél, hogy vállalod a kis arcod és neved,(egyébként becsülendő) akkor vigyázz, hogy ne nagyon kerülj ellentmondásba önmagaddal. Érdekes, hogy míg rant észrevételi némiképp elgondolkodtatóakm addig téged, még a komoly erőfeszítésed ellenére sem értelek, de most már nem is akarlak.

Töki 2010.06.30. 17:26:53

rant! Amit látom neked a legnagyobb bajod az általánosítással van.Ezt abszolút megértem. Viszont ha sok helyen éltél már és otthon kérdezik ,hogy milyenek a belgák,görögök,angolok stb. akkor nem mondhatod mindenre azt: -Vannak jó emberek meg rossz emberek ott is. Szóval az általánosítás nem jó ,de egyáltalán nem rossz. Ez a bejegyzés nem csak általánosít hanem túloz is a hatás kedvéért. Mi ebben a rossz?

Ismeretlen_35831 2010.06.30. 17:27:12

Jól van Töki, akkor ajánlok egy utazást neked Finnországba. Ott szépen kiülhetsz a fehér éjszakába, most éppen tombol. És röhöghetsz a fehér éjszakákon! Neked való vicc! A színvonaladhoz méltó lenne, ha ezt egy liter koskenkorva után tennéd. Azután valószínűleg amúgy is könnyebben megy az, hogy bármin röhögjél ész nélkül. Csak a természetes adottságaidat fokozná. Koskenkorvát az ALKO feliratú boltokban kapsz.

Ismeretlen_21153 2010.06.30. 17:30:22

"Mi különös oka lenne annak, hogy Belgiumban a magyarok egészen mások legyenek, mint máshol?" Math miért nem tetted fel ezt a kérdést hamarabb, sok felesleges anyázást elkerülhettünk volna. Na miből és kikből van Brüsszelben nagyon sok? Gondolkodj picit, hátha rájössz segítség nélkül.

Töki 2010.06.30. 17:33:14

"de el kell ismernem, van olyan bajegyzésem, ami gyengébb." Ez most a gyengébb kategóriába tartozott! Ezenfelül kétségkívül bebizonyítottad ,hogy mindent magadra veszel. Hogy tombol az éjszaka?Ezt kifejtenéd bővebben?

Ismeretlen_35831 2010.06.30. 17:43:21

NH: tudom, hogy miből és kiből van Brüsszelben nagyon sok, de olyanból és hasonlóból van máshol is nagyon sok. Egyébként még több is. Továbbá nem látom az összefüggést a blogbejegyzésben írottak és azok között. Továbbá a blogbejegyzésen kívüli sztereotip marhaságaiddal nem akarok vitatkozni. Egy biztos, Brüsszelben legalább egy nagyon hülye magyar van. Te.

balga 2010.06.30. 17:44:52

Jaj bocs:) valóban ott volt: ) Közben végig olvastam ezt a komment felhőt és arra jöttem rá math tuti valamelyik bizottságnál dolgozik, ha ennyi ideje van kommentelni:) szerintem a poszt tök igaz:) magyar eus droidok egy külön kaszt. Más országban lehet tudnak viselkedni vagy máshogy viselkednek igaz ott nincs eus munkakör:) Amúgy kedves math, a viszér tök olcsó és ruccanj ki, menj el a magyar lángoshoz vasárnap vagy szombat délután és mire sorra kerülsz már nem vitatkozol annyit... Amúgy ajánlom a magyar misét is:) Naomi a fideszes gyakornokokról is írjál!:)

Ismeretlen_35831 2010.06.30. 17:46:15

Töki veled nincs értelme vitatkozni. Ha kijavítom egyik hülyeségedet, előjössz 3 másikkal.

balga 2010.06.30. 17:48:06

ui:) ha már ennyire sok reakció összejött akkor nem hagyhatom ki a kedvenc indexes hozzászólást! sunáznám azt, aki ennyire hisztizik! Amúgy a válaszai tök magyarosak voltak:) ja ! azt is hallottam ,hogy a lányokat sunázzák a fiuknak meg a fosólyukat sunázzák. Bocs, csak múltkor mondtad lehet csúnyákat is írni:)

Ismeretlen_35831 2010.06.30. 17:51:37

Ja, ha politikusokról van szó, akkor értem az összefüggést. De azt érdemes lett volna akkor írni a blogbejegyzésben. Továbbá arra tényleg vonatkozik, amit írtam: ha politikusokkal barátkozol, aztán meg panaszkodsz, hogy milyenek, akkor sajnállak. Ha az ember egyáltalán ismerkedik politikusokkal, akkor tudja, hogy mire számíthat, és vállalja!

Töki 2010.06.30. 17:54:03

Tiszta szerencse ,hogy veled van értelme vitatkozni... Ja ,annyiszor használtad már ezt a kedves kis szót had viszonozzam NH nevében is: Te szerencsétlen HÜLYE! (Az első két szót már én raktam oda ,mert én így szoktam használni.)

balga 2010.06.30. 17:55:47

"Mi különös oka lenne annak, hogy Belgiumban a magyarok egészen mások legyenek, mint máshol?" erre még reagálok, mert a válasz egyszerű. Egyszerű az ok. Sokan kijönnek és hirtelen keresnek 3-4-5 vagy még több ezer eurót és hirtelen elfelejtik milyen volt amikor az egyszerű otthoni fizetésből kellett megélnie, ahol nem volt ciki az aldi, meg használt autó és arra sem volt pénz, hogy bevállaljon egy gyereket. itt meg hirtelen minden az ölébe hullik. Amúgy pedig azt gondolom, hogy lakva ismeri meg az ember a másikat. NH arról írt amit itt tapasztalt teped arról írsz amit te tapasztaltál meg. Ebből adódóan nem rendelkezel elég infóval azt hiszem.

Töki 2010.06.30. 17:55:52

Politikusok?? Ezt meg honnan vetted?:))))

balga 2010.06.30. 17:58:39

NH és Töki! ti politikusokkal barátkoztok? Ciki:)))))

Töki 2010.06.30. 17:58:48

balga! Úgysem fogja megérteni ,mert nem akarja.Azt már én is írtam ,hogy nem rendelkezik elég infóval. Ha pedig megérti akkor azt fogja írni rá: "Nem volt benne a blogbejegyzésben!"

Ismeretlen_35831 2010.06.30. 18:17:13

mondjuk, ha politikusok vagytok, az magyarázza azt, hogy miért vagytok hülyék, miért beszéltek össze-vissza és félre, meg ilyenek. meg miért felejtitek el kibontani az igazság minden szálát. szóval ezt elhinném.

Ismeretlen_35831 2010.06.30. 18:17:49

meg azt is, miért vagy kiemelve.

Ismeretlen_100994 2010.06.30. 18:18:34

Szellemi mocsár, anyám, horgolj sörsátrat, SZELLEMI MOCSÁÁÁÁÁR, bazmeg!!!???? Na, szíveskedjünk elfáradni akkor a freeblogról, ha itt szellemi mocsár van, a szerkesztők meg diszkriminálnak. Én is voltam főoldalon, jujj! Most mi lesz? Te is voltál már abban a szellemi mocsárban, fogadjunk. Math, értem én amit mondasz, még ha te nem is nézed ki belőlem. Az önirónia pont önkritika - az én meglátásom szerint, ehhez nem kellenek előtanulmányok. Némelyek akkor veszik elő az öniróniát, amikor nem tudnak bizonyos dolgokon változtatni, vagy nem is akarnak, mert csak egészséges perfekcionizmus van bennük. (Remélem jó helyen használtam az idegen szót.) És még valami. A blogírás nem arról szól, hogy napi szinten újrageneráljuk az aznapi Népszabit (vagy az Ést, mindegy). Ide befér a pongyolizmus, a szubjektivitás (sőt, csak az, a többi kit érdekelne?), a hülyeség, a túlzások. Nem tudom, érted-e?

Ismeretlen_100994 2010.06.30. 18:21:22

Még valami, vulgárisan, pardon, mert kezdek igen mediterrán hangulatba kerülni a csákótól... FASZOMNAK SE KELL AZ IGAZSÁG KIBONTÁSÁNAK MINDEN SZÁLA EGY SZÓRAKOZTATÓNAK SZÁNT BLOGBEJEGYZÉSBEN!!!!

mefi · http://mefi.com 2010.06.30. 18:26:02

Nehany gondolat csupan az itten folyo diskurzushoz: 1. a velemeny szabadsaga mindenkit megillet 2. szubjektumok vagyunk es az elet dolgait szubjektiv szuronkon keresztul latjuk. Ha valamirol ertekiteletet mondunk, az csak a sajat ertekvilagunkat sejteti. Ha valami nem nyeri el tetszesunket, az nem azt jelenti, hogy az nem jo, nem relaciokrol van szo, hogy valaki/valami husz es egy masvalaki/masvalami csak tiz es akkor a husz tobb, jobb, mint a tiz; nem, itt csak sajat preferenciainkrol van szo, ezt illik respektalni, ha valami valakinek, vagy valaki valakinek nem tetszik a sajat ertekrendszere szerint, az nem jelenti azt, hogy az a masvalami vagy masvalaki nem ertekes, csak annyit, hogy nem fer bele az en ertekeim altal behatarolt halmazba 3. ha letezik is olyasvalaki, aki a megidezett osszegyurt tulajdonsaghalmazzal bir, azt nem feltetlen a kulfoldi atmoszfera, s nem feltetlen epp a belga atmoszfera hozza ki valakibol. Altalanos emberi tulajdonsagrol van szo, amely az emberbe a sajat szocializacioja soran bekodolodik 4. a bejegyzes ezek alapjan egy fiktiv emberrol szol, aki szubjektiv megfigyeleseken alapulva letezhet vagy nem, s amennyiben letezik, akkor egy altalanos emberi tulajdonsaga kerul egy szemelyes ertekrenddel utkoztetesre. Szerintem nem erdemes tovabb arrol vitatkozni, hogy tetszik, vagy nem tetszik, arrol meg plane nem, hogy kinek van igaza.

Ismeretlen_35831 2010.06.30. 18:39:44

"Némelyek akkor veszik elő az öniróniát, amikor nem tudnak bizonyos dolgokon változtatni, vagy nem is akarnak" így van. ez itt az az eset, és ez a szánalmas. "Ide befér a pongyolizmus, a szubjektivitás (sőt, csak az, a többi kit érdekelne?), a hülyeség, a túlzások." szerintem a hülyeség, a sztereotípiák nem. a túlzás belefér, amennyiben egy ironikus költői túlzásról van szó. most látom, hogy le akarsz csapni, mint gyöngytyúk a takonyra, de elmondom, hogy hogy fér bele, és hogy nem. belefér úgy, hogy X.Y. ír Z.ZS. személyről egy ironikus túlzást, amiről lerí, hogy túlzás, és pont ez benne a humoros. nem fér bele úgy, hogy X.Y. ír egy csoportról egy túlzást, ráadásul nem süt az alkotásról, hogy el van túlozva. nem nyilvánvaló túlzás: "Szmokingot, vagy kisestélyit ölt és "barátaival" valamint a helyi arisztokrácia képviselőivel "bavardál", keringőzik és vonósnégyest hallgat átszellemülten." a nyilvánvaló túlzás: "Brahms "Magyar Táncok"-jára kacagányban lép be a bálterembe" Nem tudom, érted-e?

Ismeretlen_35831 2010.06.30. 18:44:28

"FASZOMNAK SE KELL AZ IGAZSÁG KIBONTÁSÁNAK MINDEN SZÁLA EGY SZÓRAKOZTATÓNAK SZÁNT BLOGBEJEGYZÉSBEN!!!!" ironikus understatement volt. látom, nincs nagy humorérzéked. ejnye no, hogy bírsz humor nélkül élni?!:) természetesen a blogban nem kell minden kis jelentéktelen szálat kibontani, de itt vaskos dolgok lettek elhallgatva, ami nélkül a blog esetleg nem is érthető, vagy ami egészen más mondandót jelentene. méltóan a legutolsó politikusok hazugságaihoz.

Ismeretlen_117278 2010.06.30. 19:19:17

Hengerke, szívem, mi ez a ramazuri itt? :) Hangyabolyba nyúltál?

Ismeretlen_100400 2010.06.30. 19:57:32

most már pakolok csipszet meg valami folyadékot magam mellé. jobb mint egy tenisz meccs.:))

Ismeretlen_117278 2010.06.30. 20:11:46

manipenni: a fekete vagy a piros saroknak drukkolsz? :)

Töki 2010.06.30. 20:30:40

"természetesen a blogban nem kell minden kis jelentéktelen szálat kibontani" Eddig egy blogbejegyzésről (a legutóbbiról) írtál és látszik ,hogy nem olvastad a blogot. Légyszíves ezek után is a blogbejegyzés szót használni...

Ismeretlen_21153 2010.06.30. 20:58:32

math: "Az, hogy mit találtok az én blogjaimban, ha sikerül valamit összeerőlködni, az már csak kicsinyes bosszú. Nem menti ezt a bejegyzést" Tévedsz, te az alapján ítélsz, amit egy bejegyzésben olvastál, így gondoltam időt és fáradtságot nem kímélve, hogy belenézek már a munkásságodba, ha te olyan büszkén vállalod, hogy minden írásod egy gyöngyszem. Mert ugye ezt nem tagadod? "Brahms "Magyar Táncok"-jára kacagányban lép be a bálterembe" Szerintem lennénk páran, akik örömmel összedobnánk neked a belépőre valót, csak hogy saját szemeddel láthasd. Várj, kitalálom. Akkor sem hinnéd el. "de itt vaskos dolgok lettek elhallgatva, ami nélkül a blog esetleg nem is érthető, vagy ami egészen más mondandót jelentene. méltóan a legutolsó politikusok hazugságaihoz". Mucika itt nincsenek dolgok elhallgatva, csak te nem olvastad a blogot, viszont könnyedén ítéletet mondasz már nem csak erről a posztról, hanem több mint 5 év alatt született összes többiről. Vagy hülye, vagy gyorsolvasó vagy. Nem tudom mennyire vagy képben EU systemben, de itt nem csak politikusok vannak, hanem az őket kiszolgáló személyzet is, nos ők az eurokraták. Nem politikusok, nem NATO-s katonák, hanem köztisztviselők. Belőlük itt van sokezer és olyan mértékű barkács szakkör, mint a magyarok körében, egyetlen másik nemzetnél sem ismeretes. Ha akarod elhiszed, ha akarod nem. Baromira nem érdekel és veled sem szeretnék már többet foglalkozni, csak akkor, amikor a "modoros kommentelő" bejegyzésemben, majd megemlékezem rólad néhány szóban.

Ismeretlen_100994 2010.06.30. 21:04:04

Akartam még mondani valamit, de ha NH-nek van stílusérzéke, több kommentet nem enged fel, ugyanis a "modoros kommentelő" kiszólással olyan briliánsan lezárt itt minket, hogy ezen nagyon röhögök most. :))) Kiszálltam. :))))

dzsen · http://nyavalyaim.blogspot.com 2010.06.30. 21:05:16

math:(kb. 10-ik hozzaszolasig olvastam)...szamos olyan blog van amit (nekem) rossz olvasni, igy nem olvasom. Keresek olyant amit szivesen olvasok. Ez a NH blogja, azt es ugy ir benne ami csak jolesik neki. Nem ertem miert akarod itt bizonygatni az igazad..

Ismeretlen_21153 2010.06.30. 21:06:43

Manéla tündérem ez van, ha nem a themerinnel foglalkozó bejegyzésem kerül főoldalra, hanem valami más:)) Nem tudom, math kezdi veszélyeztetni szerb megingathatatlannak vélt első helyét a favoritjaim között, lehet, hogy linkelem is majd valamelyik blogját, persze csak, hogy blamáljam, hogy ilyen posvány, mocsaras vidéken említik. manipenni: azért ha lenne ma focimeccs én inkább azt választanám, akkor a sörre is lenne ürügy :)

Ismeretlen_100994 2010.06.30. 21:28:39

:) Szerb, ez az, eddig gondolkoztam, hogy híjják.

Ismeretlen_21153 2010.06.30. 21:33:58

Megidézzük? Szerintem beszállna :)

Ismeretlen_29810 2010.06.30. 21:42:59

Azt hiszem, NaomiHenger-nek kellene egy "szarkazmus" tábla, hogy ilyen esetekben felmutathassa.÷) Azért lássa be hölgyem, hogy szép hatást ért el ezzel az írásával. Páran még komolyan is vették. Hogy mit meg nem adna ezért egy komoly újságíró.÷)

Ismeretlen_100994 2010.06.30. 21:44:31

Már készítem is a fejlécbe szúrandó feliratot: Beware of sarcasm! :)

Ismeretlen_29810 2010.06.30. 21:45:26

@Szemtelen Tyúk ÷D

Ismeretlen_21153 2010.06.30. 22:01:49

Pazzo, ez a komment felülmúlhatatlan és egyébként is "made my day" kategória. Köszi :)

balga 2010.06.30. 22:02:17

és még mond azt, hogy hárman négyen írnak naponta:)

rant 2010.06.30. 22:06:54

60: miert ne mondhatnam, ha egyszer igy igaz?

Lékó Anna · http://lekoekbrusszelben.blog.hu 2010.06.30. 22:11:56

Idáig olvasgattam csak a blogot, de ezt nem tudom kihagyni. Először is: zseniális a bejegyzés, és sajnos abszolút igaz. A másik dolog pedig az, hogy nagyon sokan baromi álszentek. Felveszik a "szeretjük, és segítjük egymást" arcot, és közben meg ez a típus a legveszélyesebb. A harmadik meglátásom pedig az, hogy NH igazán büszke lehet magára, ha ilyen indulatokat tud kiváltani emberekből. Még-még sok ilyet!! Aztán ki tudja, lehet, hogy te váltod ki ezt a vislekedést emberekből :-)))) Túl jól főzöl, vagy mi...

Ismeretlen_21153 2010.06.30. 22:27:35

És mindig csomagolok, kérés nélkül is bazzeg, mert annyira "kevés a barátom" hogy így akarom őket becserkészni, ha már úgyis mindig egy hadseregre főzök és azt is ráhagyással :)

Ismeretlen_117278 2010.06.30. 22:46:45

Én a csirkelábpörköltet szeretem nokedlival, azt tudsz? :)

Ismeretlen_21153 2010.06.30. 22:48:55

Elég magyaros, kicsit emigráns ínyencség, úgyhogy gyanús vagy nekem Manéla. Otthon főzzem meg, vagy itt fogyasztanád?:)

Ismeretlen_100400 2010.06.30. 22:49:06

Manéla, nem kérdés.:) NaomiHenger: a fociban igaz több pasi rohangál. mondjuk a teniszben meg folyton nyögnek. de sörözni ezek nélkül is lehet.:)

Ismeretlen_21153 2010.06.30. 22:57:04

Na akkor a két majdnem 100-as (ha nem dumálok közbe) akikkel történelmet írtunk, és pazzo a nap kommentjéért átveheti a "belga standard csomagot" gusztus 7 és 29 között. Egyeztetés emilben. Nem ismerek tréfát.

Ismeretlen_21153 2010.06.30. 23:03:51

És akkor köszönet pazzonak az ötletért, Szemtelen Tyúknak pedig a gyors és irtózatos módon kreatív megvalósításért. Most már nem dumálhat senki, hogy nem szóltunk előre! :)

Ismeretlen_100994 2010.07.01. 00:32:27

És a nagy G-betűt figyeltük? :)) Csók.

Ismeretlen_35831 2010.07.01. 00:42:13

Sajnos math barátunknak végképp elgurult a gyógyszere, ezért többszöri figyelmeztetés ellenére, továbbra is a személyeskedés mellett döntött , így viszont én kénytelen voltam szakítani a hagyománnyal és eltávolítottam a kommentjét. Amennyiben megtanul civilizáltan vitatkozni, akkor újra kaphat szót, de ez a blog az én játszóterem és nem lecsúszott, vagy wannabe újságíróké. Remélem érthető voltam. NH

Ismeretlen_29810 2010.07.01. 06:53:09

Nini! Már van tábla! Szép, gyors munka.÷) @NaomiHenger mi az a "belga standard csomago"? Egyébként nagyon köszönöm! Anno azért hívtam életre a Blog-etikettet, mert túl sok volt már a freeblogon is az iq-light beszólogató. De látom, a legjobb, s reméljük elrettentő fogást Te is ismered. ÷)

Zazálea · http://www.zazalea.blogspot.com 2010.07.01. 07:11:35

Ugye, nem hiányolod már a kommenteket? :o))) Pezseg az élet...

Ismeretlen_21153 2010.07.01. 07:37:01

pazzo, van akinél a standard belga csomag a pisilős kisfiú egy újragondolt változata, kulcstartó, vagy sörnyitó formájában. Ehhez én bátortalan vagyok, úgyhogy nálam csoki és sajt :) Zazálea, egy szavam sem lehet. Meg is kérném azt az 5 olvasót, hogy ínséges időkben emlékeztessen majd erre :))

Ismeretlen_29810 2010.07.01. 07:53:11

@NaomiHenger a választás kitűnő ízlésről tanúskodik.÷)

HAgi 2010.07.01. 10:16:28

Naomi, igazi hős vagy, hogy nem moderálsz. Bár lehet, hogy itt lenne az ideje, hogy elkezd? :-))) Nagyon belenyúltál a tutiba, ha ekkora indulatokat sikerült kiváltanod. Amúgy az írás nagyrésze szerintem pontos.

HAgi 2010.07.01. 10:18:18

jaj! Most láttam, hogy végül moderáltál. Azért ez az 1 nap is szép teljesítmény agyhalottakkal. :-)

judio 2010.07.01. 10:42:05

épp most élvezkedek a kettes számú belga standard csomagon: sör és csoki. jó, hogy ausztriába szakadt magyarként akadnak belgiumba szakadt barátnőim. és jó, hogy van ez a blog, nagyon szeretem olvasni az írásokat. kérdés: könyvet mikor adsz ki? bestseller-szagot érzek. :)

Ismeretlen_117278 2010.07.01. 11:12:33

Hengerke, természetesen ott kint fogyasztanám el, ha tudsz nekem olcsóért szállást :)

Tyúk 2010.07.01. 11:31:40

Nagyon kell röhögnöm, mert Math barátunk kikerült a freeblog szellemi mocsarába a Mr. Monkos posztjával. Megyek el is olvasom.

Ismeretlen_21153 2010.07.01. 12:34:14

Pazzo: igyekszem :) De mondd csak, ezt a kukacos témát hogy csinálod? Annyira szeretném én is :) HÁgi én csak meg akartam kímélni attól, hogy tovább égesse magát, de a főoldal szerkesztője már nem volt ilyen könyörületes:) judio ez ám az összefonódás! :) A könyv téma pedig igazán kedves, de inkább védjük a fákat:) Tyúk, nincs az az isten, hogy kövesselek, én már tegnap kiolvastam a math-összest. http://math.uni.hu/ és ilyenből van még wikis változat, meg másik 5. :)

Ismeretlen_21153 2010.07.01. 12:36:27

Manéla, ne mondd, hogy még mindig nem egyértelmű, hogy pár óriás rudiért és egy fűzér fokhagymáért bárki elaltat a vendégszobájában!? Én simán. :)

Ismeretlen_100994 2010.07.01. 12:59:01

Elzsibbadtam a 2. bekezdésnél. Én valahogy nem bírnék Mr. Monkról akadémiai székfoglalót írni, de a Big Bang Theoryból sem. :) Amikor röhögni is lehet rajta hosszas agyalás helyett.

Ismeretlen_117278 2010.07.01. 13:15:56

Tudok vinni Erős Pistát is. De cserébe én kérek óriás rudit, ööö... :)

judio 2010.07.01. 13:25:24

Szemtelen Tyúk: én egészen a negyedikig jutottam, akkor viszont a homlokomra csaptam, és rájöttem, mi a para: egy olyan ember próbál szituációs poénokat elemezni, akinek nincs is humora...

Ismeretlen_21153 2010.07.01. 13:27:10

Mikor jössz? Ha időben szólsz felnyomok egy hirdetést a belső hálóra, hogy óriás rudit keresünk, referenciával. Nem baj, ha nem tesztelem előtte, ugye?:))

Ismeretlen_29810 2010.07.01. 13:34:46

@NaomiHenger csak simán berakom a kukacot.÷) Egyébként bővebben itt: http://href.hu/x/cnz5

balga 2010.07.01. 13:50:22

nekem van két normál rudim a hűtőben. Igaz tegnap lejárt, de felkínálom népgazdasági hasznosításra.

Ismeretlen_21153 2010.07.01. 13:50:27

@pazzo éreztem, hogy valami roppant bonyolult dolog lehet :) Köszi

balga 2010.07.01. 13:50:53

nekem van két normál rudim a hűtőben. Igaz tegnap lejárt, de felkínálom népgazdasági hasznosításra.

Ismeretlen_21153 2010.07.01. 14:48:45

Az állatokra gondoltál balga?:)

Ismeretlen_54425 2010.07.01. 14:57:17

nekem egy zacskóra való normál rudim van [az óriás szavatossága épp szombaton jár le, így inkább azt a boltban hagytam]. mehetünk? :D

balga 2010.07.01. 15:37:07

állatok? gyerekek nem?

Ismeretlen_21153 2010.07.01. 16:08:33

Tudod, hogy a rudi-belépő csak duma és anélkül is jöhettek bármikor. Az viszont tény, hogy az állatállomány le fog borulni a lábaid előtt. :)

Zazálea · http://www.zazalea.blogspot.com 2010.07.01. 22:16:28

Az "egy-szavam-sem-lehet" nem jó válasz, legyen, rendben? Mármint szavad. :o)

Ismeretlen_22708 2010.07.02. 13:29:37

Első megközelítésben le kell szögeznem, hogy a blogger darázsfészekbe nyúlt, szemmel láthatóan. Ezek szerint erről - mint a fociról -mindenkinek van véleménye. Úgy gondolom - és ezt az író is megerősítette -, nem kell ugrani, inkább nevetni egy kissé az ironizáláson, ami mögött természetesen van tartalom. De nem ezért írom amit. Math blogját hosszú ideje figyelem, de nemcsak ezt, hanem elolvastam az írásait is. A félig sci-fi írása, amit megszakított tetszett. Egészen elképesztett az a vehemencia, ahogy megtámadta ezt az írást. Ilyenkor felmerül, hogy az, akit okosabbnak tartottam magamnál, és amit két mondattal meg tudtam köszönni a szerzőnek, azt miért flémeli ennyire. Miért fontos leszólni azt, amit egyébként sem a külföldi, sokkal inkább a belföldi magyarok olvasnak? Most már árnyaltabb képem van mind Math-ról. Én már nagy valószínűséggel sosem dolgozhatok külföldön, régebben szerettem volna. Tehát nincs tapasztalatom. De sok embert ismerek, aki kint volt. Megszedték magukat valamelyest, de boldogok nem voltak. Egyikük sem. És mégegy szerecsés dolog. Van egy egy amcsi születésű barátom, aki csupán azért tanult magyarul, mert azt mondták neki, hogy ez a világ legnehezebb nyelve. Különben az. :) (Én is sokat tanultam tőle különben.) A magyar kint is csak magyar, ugyanolyan, mint idehaza. Általában nem szeretik sehol. Idegen. De elismerik a munkáját, ha megérdemli, ami itthon nem divat. Persze egészen más, ha valakinek annyira jól megy, hogy még fussa egoizmusra is. Pont ezeket utálják és ezért bélyegzik meg a magyarokat külföldön. Jó hosszú kommentem végén csak annyit mondanék, hogy külföldön sem ér többet egy ember, mint itthon. Persze, aki úgy érzi, tegye. De ne sírjon senkinek utána. Főleg ne érezze magát mások felett állónak. Ha mégis hazapusztul. Különben van isten.

rant 2010.07.03. 02:00:58

Igen, en is valami olyasmira probaltam ravilagitani "EvaHenger" eseteben, hogy ne erezze magat masok felett allonak, meg ha futja is egora...

Ismeretlen_21153 2010.07.03. 08:56:32

rant, még mindig csak azt tudom mondani,hogy te is egy rész alapján próbálod megítélni az egészet. Ezen pedig én nem tudok segíteni. Röhögnöm kell azon a feltevéseden, hogy mások felett állónak érezném magam. Ha vetted volna a fáradtságot, hogy beleolvass rendesen, akkor vágnád, hogy miről beszélek. Így meg teljesen értelmetlen bármit is mondanom, hogy bizonygassam nem vagyok egohuszár.

rant 2010.07.03. 09:52:39

Az utolso mondat elso feleert 134 kommentet kellett varni. Megerte.

Ismeretlen_100994 2010.07.03. 10:58:02

Az ember azon akad ki, amit igaznak vél. Érthető, nem? "ne erezze magat masok felett allonak, meg ha futja is egora..." Rant, gondolkodj már egy kicsit. A 134 hozzászólás olvasgatása során még nem esett le, hogy nem így van, különben csuklómozdulattal törölt volna minden negatív kommentet, és leszarná a véleményedet, tehát nem válaszolna intelligensen?

Ismeretlen_22708 2010.07.03. 12:57:05

Mulattat és egyben elkeserít, hogy írásom lényegét ennyire figyelmen kívül hagyta mindenki. Én nem a bloggerhez szóltam, nem Ő az, aki mások felett álló. Gondolom értette... Másokkal szemben, akik nem tudni miért hadakoznak. (Jó, tudható, hogy miért) Na persze akinek nem inge, ne vegye magára, ugye. Ugyehogyugye? :)

rant 2010.07.03. 14:31:48

"Az ember azon akad ki, amit igaznak vél. Érthető, nem?" Ennel nagyobb hulyeseget ritkan olvasni. Olyan kis coelho-csernus metszespont. Ha ebbol indulsz ki, s gondolom ebbol (miutan ezzel) kezdtel, akkor az alatta levo harom es fel sort sajnos nem tudom ertekelheto gondolatkent a vitahoz szamolni, de kiirom neked a margo szelere, hogy lasd, milyen nagyvonalu vagyok. Te most engem itt felszolitasz gondolkozasra. Ebbol a szekbol ugy nez ki, es most megint gavaller vagyok, hogy az eddigi tapasztalatait osszerakta es megprobalta viccesen idevetni. Aztan jottek a hihihi-hahaha arcok, akik aladucoltak a meggyozodeset, amikor pedig vitapartnerekkel kerult szembe, mar lett a lehanyzo fekvese. Van ebben egy eleg nagy kontraszt. (raadasul idepicsogsz ilyen nevvel, hogy Szemtelen Tyuk. ) Ertem en, hogy szemelyes erzelmek fuznek vagy fuzhetnek a bloggerinahoz, s ezert ertsd meg te, hogy nem tudsz, nem tudhatsz szuveren velemenyt formalni a postrol. Nem ismerem ezt a csajt, nem szoktam olvasni, valaki feltolta a fooldalra es muhaha. Ez itt egy geci nagy ongol a reszerol, megpedig ugy, hogy vegig lesen all. ti pedig megadjatok es olyan argumenteket szurtok a partvonalrol, hogy "akinek nem inge" es egyeb hulyesegek. Szoval gondolkodjal mar.

Töki 2010.07.03. 15:18:18

96.rant Tehát ha hazajössz egy nyaralásból akkor valamiféle ilyen társalgásokat folytatsz (hogy ne általánosíts). -Milyenek az angolok? -Vannak jó és rossz emberek. -Milyenek az ételeik? -Vannak amik finomak és olyanok amik nem. -Szép ország Anglia? -Vannak szép részei és csunyák is. ..-stb Élmény lehet veled beszélgetni...

Ismeretlen_21153 2010.07.03. 15:34:57

rant, a vita hevében kicsit megkavarodtál, hadd okítsalak ki, de csak mert a "a csaj, akit nem olvasol és tolnak a főoldalon" történetesen szereti a focit. "Ez itt egy geci nagy öngól a részéről, mégpedig úgy, hogy végig lesen áll". Ezt magyarázd el nekem pls, tudod só és borsszóróval. Nem lesz nagy challenge, mert külön-külön mindkettőt vágom, de ebben a kombóban kicsit értelmetlennek tűnik.Te majd biztos levezeted, hisz bölcsnek és olyannak tűnsz, aki nem csak azért beszél, mert gyönyörködik magában, hanem mondani is akar valamit. Tévedek? Addig is amíg választ generálsz az anomáliára, ha nem haragszol elkészítem a vacsit a modortalan emigráns és félemigráns barátaimnak. Egyénként baromira nem lepne meg, ha a kis nicked mögött egy modoros bújna meg. Csinálj nekik érdekvédelmi szervezetet és verbuválj tagokat azok közül, akiket már átráztak, kihasználtak stb...

Ismeretlen_21153 2010.07.03. 15:40:56

@Lino persze, hogy vágtam miről beszélsz, de öröm volt látni, ahogy rant azonnal belekapaszkodott néhány gondolatodba és "rámhúzta". Viszont azon iszonyú jókat derülök még most is, hogy neki is és math-nek is leginkább a főoldal fáj!Jövök eggyel a szerkesztőknek :))

rant 2010.07.03. 16:43:07

138: az angolokrol egyelore annyit tudok, hogy kepesek kikapni 4-1-re a nemetektol. 139: "Egyénként baromira nem lepne meg, ha a kis nicked mögött egy modoros bújna meg" - ez am az erv. : D

Ismeretlen_21153 2010.07.03. 16:57:49

Mi van, "öngólt lőttél nagy lesről"??? Ha nem érv, akkor evidens, h betaláltam. :)))

Ismeretlen_100994 2010.07.03. 20:46:50

Hja, nekem legalább van nevem. És többet nem kérdezek, mert megint kivívok ide valami kommentet. Bár ha kitűztük célul a 200-at, simán összeszemélyeskedek itt még 57-et.

rant 2010.07.03. 22:04:23

143: asszocialok "vak vagy, nem fonakul lato"

Ejha 2010.07.03. 22:20:17

http://modoros.blog.hu/2009/10/08/a_kommentelo

rant 2010.07.03. 22:28:33

142: "Ha nem érv, akkor evidens, h betaláltam. : )))" A szmajlik. Ha csak egy lenne belole, viccnek gondolnam a kijelentest. Mivel harmat sikerult begepelned, megkockaztatom az erolkodest. Ha szombat, akkor kabare. Viszont sportszeru vagyok. A mondatot szetszedve es ujra osszerakva az vezetheto le logikailag, hogy te, mint a netes kommunikacio Neadjistenje ha epp nem erveket sorakoztatsz, akkor betalalsz. Amikor viszont ervelsz, akkor folyton melle. "Ha-akkor" feltetel, csak hogy te is ertsd. Remelem, a ril eletben pont forditva van, mondjuk az ide leirt modoros emigrans deep nem ezt feltetelezi, mellekszal, nem nyitom meg. Ez egyebkent, mint jelenseg nagyon izgalmas. Torz szociograf. Eleg paradox, hogy ugy mondjam, de azert erzem benne az edzett hangot. Nem kellemetlen egyebkent, hogy egy mondaton belul is sikerul boduletes nagy baromsagot irnod? Legyen ez itt egy olyan kerdes, amire nem kell valaszolnod, legyen gratisz, ha viszont valaszolsz, szedd ossze magad, mert eddig gyengen muzsikalsz. Na most ha eddig eljutottal (es nem csak az olvasasban, de gondolati szinten is, kvazi tudsz kovetni), akkor legy oly nedves ezt az apro, egy modatban zsufolt hulyeseget kivetiteni arra a nagy szovegre, ami elinditotta onmagad lejaratasat. Es osszegezz a vegen. Na ugyehogyugye? "Az ember azon akad ki, amit igaznak vél." "Ha nem érv, akkor evidens, h betaláltam. : )))" Es innentol mar ertheto, hogy miert eleg vaknak az, amit eddig sikerult osszehoznod. Es ertheto az is, hogy miert eleg neked az o tamogatasa.

Ismeretlen_21153 2010.07.03. 22:40:31

rant, uncsi és ostoba vagy. Terelsz, mert beégtél csúnyán. Megint nem arra válaszoltál, amit kérdeztek tőled.

rant 2010.07.03. 22:42:01

na ne kamuzz

Dolly 2010.07.03. 22:53:23

"a RIL eletben", "modoros emigrans DEEP", "érzem az edzett hangot", "nem nyitom meg a mellékszálat", "coelho-csernus metszéspont"...

rant 2010.07.03. 22:58:44

Dolly pardon?

Ismeretlen_21153 2010.07.03. 23:22:33

rant, nem tudlak vitapartnerként kezelni, mert még mindig nem oldottad fel a "lesből lőtt öngól" anomáliát. Amint ezzel megvagy, továbbléphetünk.

Ismeretlen_21153 2010.07.03. 23:52:40

Valóban, 3 alkalmat is adtál, hogy rövidre zárjam ezt a kérdést. Sosem késő.

Ismeretlen_22708 2010.07.16. 23:38:00

"...hogy neki is és math-nek is leginkább a főoldal fáj!Jövök eggyel a szerkesztőknek :))" Mondasz valamit. :D

Ismeretlen_21153 2010.07.17. 20:20:46

@Lino Kettővel jövök már nekik, mert másnap math értekezése Monk-ról szintén főoldal lett. Gondolom ez csillapította a fájdalmát :)
© zseer.blog.hu
süti beállítások módosítása