Friss kommentek

Címkék

anyád parázik (1) anyám (2) apnea (2) banándugó (1) baratok (1) be (2) békés (1) boldog (1) Címkék (3) csalad (1) család (3) családalapít (1) csizma (1) divat (1) djhero (1) életkép (1) emigrans (2) extrém (1) fogy (1) giccs (1) gipsz (1) haza (1) hifi (2) high end (1) hülyék (1) irányít (1) ízlés (1) játék (2) jfk (1) karácsony (1) kaszt (2) kererűsó (1) költözés (1) kölyök (1) kor (1) kórház (1) korház (2) mankók (1) nézném (1) nyár (1) Panka (10) purgál (2) sims (1) szenved (1) szívás (2) szülés (3) tél (1) töki (2) törés (1) ünnep (1) utazás (1) változik (2) vergődik (1) villa monte carlo (1) zene (1) Címkefelhő

Egészen 16 éves koromig, urban lengendnek illetve rosszindulatú kelet-európai pletykának tartottam azt a "megállapítást, mely szerint a hollandok és a belgák nem szeretnek fürdeni. Aztán ez annyiban módosult, hogy nem fürdenek, és nem nagyon fűtenek, mert az bizony drága mulatság. Mi évente jártunk az érintett zónában lakó barátainkhoz és én a fentiekből mit sem éreztem.  Aztán a gimnázium 3. osztályában diákcserére mentünk Leidenbe, ahol egycsapásra megvilágosodtam. Ugyanis amikor még a harmadik ott töltött napomon is rendületlenül tartottam magam a napi két zuhanyozáshoz, a háziak kivétel nélkül elkezdtek rosszalló pillantásokat küldeni irányomba. Nem értettem a viselkedésüket így megkérdeztem a srácot, hogy mi a gond. Nagyon nehezen, de kibökte, hogy kb annyi vizet használtam el 3 nap alatt, mint a 4-tagú család egy hét alatt. Én elnézést kértem a tapintatlanságomért és megígértem, hogy az ottlétem hátralévő részében, naponta csak egyszer zuhanyzok. Nem tűnt felhőtlenül boldognak, de elfogadta. Itt a történet akár véget is érhetne, de ezt kvázi bevezetésnek szántam , hogy elmesélhessem Belpaire néni vasárnap délutáni látogatásának apropóját.

Szóval ugyan havonta fizetjük a közös költséget, de a fűtés, meleg- és hideg víz elszámolás végül az éves leolvasás után történik. Szóval vasárnap 4-körül finoman kopognak az ajtón, Töki kimegy és nem mást talál ott, mint a remegő kezében  az éves elszámolást tartó Belpaire nénit. Nem, nem a kora miatt remeg a keze, egyszerűen tőlünk és a kérdéseinktől retteg, már jó előre.

Rövid bevezető után el is durrantja az év három nagy poénját.  A hat lakásos társasház meleg víz fogyasztásának 30,  a fűtésének 24, a hideg víz fogyasztásának pedig 26%-a a miénk. "Nesze nektek tudatlan, vagy inkább felelőtlen magyarok, fizessetek!".-gondolhatja magában és talán pont épp ezért nem érti, hogy mi min röhögünk Tökivel. Igen, fűtünk. Mert nem fogunk 3 kardigánban és dupla zokniban ülni gyászkeretes körmökkel és áporodott levegőben azért, mert sok a fűtés, ha mégis fűtünk , akkor nem szellőztetünk, ha meg már fűtöttünk  egy kicsit, akkor ez azt jelenti, hogy ma egyikünk sem fürödhet. Hát nem! Azt mondja Belpaire néni, hogy ez Beaucoup! Igen, ez már nekem is sok, hogy egy magát fejlettnek tartó nyugati társadalomban valóban komoly issue a fürdés és a fűtés. Én inkább fizetek havonta 30-40euróval többet, de basszus, a lakás van értünk és nem fordítva. Annyira kibuktam, hogy észre sem vettem, azt az aprócska, ám fatális hibát, amit Széppár néni az előzetes kalkulációban vétett. A fogyasztásaink alapján kiszámolt egy 24.95%-os átlagot és nemcsak a fűtést , de az összes felmerülő közös költséget, értsd biztosítás, villany, takarítás ezzel szorozta fel, nem pedig a tulajdoni hányadarányunkkal, ami 16%. Töki meg is kérdezte, hogy ugye nem így akar minket szankcionálni azért, mert több vizet használunk mint a többiek. Meglepődött, de jogosnak találta a felvetést és azt mondta, újrakalkulálja. Ellare pousti!

POSTED BY |  NaomiHenger  |  AT 2007. december 5. szerda.  |  Szólj hozzá! |   | 

A bejegyzés trackback címe:

https://zseer.blog.hu/api/trackback/id/tr714263035

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
© zseer.blog.hu
süti beállítások módosítása