Friss kommentek

Címkék

anyád parázik (1) anyám (2) apnea (2) banándugó (1) baratok (1) be (2) békés (1) boldog (1) Címkék (3) család (3) csalad (1) családalapít (1) csizma (1) divat (1) djhero (1) életkép (1) emigrans (2) extrém (1) fogy (1) giccs (1) gipsz (1) haza (1) hifi (2) high end (1) hülyék (1) irányít (1) ízlés (1) játék (2) jfk (1) karácsony (1) kaszt (2) kererűsó (1) költözés (1) kölyök (1) kor (1) kórház (1) korház (2) mankók (1) nézném (1) nyár (1) Panka (10) purgál (2) sims (1) szenved (1) szívás (2) szülés (3) tél (1) töki (2) törés (1) ünnep (1) utazás (1) változik (2) vergődik (1) villa monte carlo (1) zene (1) Címkefelhő

Hogyan is kezdjem? Van nekem a drága hifista férjem, aki meglehetősen kifinomult zenei ízléssel bír, és ez alatt nem feltétlenül azt értem, hogy örömmel hallgat a Napalm Death-től kezdve Franz Ferdinándon át Peggy Lee-ig mindent, hanem hogy mindegyikről tudja, miért érdemes hallgatni. Természetesen, ahogy azt már korábban is említettem, igen nagy gondot fordít arra is, hogy anyagi körülményeinkhez képest a lehető legjobb rendszeren hallgassuk ezeket. Többnyire én is örömömet lelem ebben, és utóbb számomra is világossá válik, hogy az adott új item, azaz az upgrade mennyit dobott a rendszeren. Bár megszámlálhatatlan alkalommal hallottam már tőle, hogy:"De ha ezt a végfokot megvesszük, akkor most tényleg nem kell egy jó ideig semmi a rendszerhez" Tegnap, amikor csillogó szemekkel megmutatta a neten ezt:

 

azt hittem egy újabb darab, ami elengedhetetlen a tökéletes hangzáshoz és már azon kezdtem aggódni hogyan fér el majd az állványon. De  hála istennek nem! Ez bizony egy theremin. Egy kicsit vicces hangszer. A feltalálója Lev Szergejevics Termen. Gondolom 1919-ben, amikor előállt az innovációjával kicsit furcsán nézhettek rá, mivel a hangszer "csupán" két antennából áll és a megszólaltatásához nem kell hozzáérni, ugyanis a két antenna mellett elég gesztikulálni és így generálódik a hang. A youtube-on lehet találni néhány theremin virtuózt, sőt leckéket is lehet venni. Kedvcsinálónak itt van pl. a Gnarls Barkley Crazy Theremin Jam. Nem is tudom, ha annak idején anyám nem a csellózást erőlteti, most lehetnék thereminist...

POSTED BY |  NaomiHenger  |  AT 2009. május 16. szombat.  |  6 komment |   | 

A bejegyzés trackback címe:

https://zseer.blog.hu/api/trackback/id/tr784263307

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_106952 2009.05.17. 18:15:04

Nekem van thereminem, saját, ugyanis a vőlegényem egy pöpec házivillamosmérnök is :D, és csinált nekem egyet. Régebben gyakoroltam is rajta, és addig vittem, hogy skálázni tudtam, meg el tudtam játszani rajta a boci boci tarkát... Aki szeretné kipróbálni menjen a Millenárison a Csodák palotájába!!! :)

Ismeretlen_21153 2009.05.17. 20:37:22

Milyen szerencsés vagy. Én is elviccelődnék itthon egy ilyen hangszerrel. Viszont jövő héttől otthon leszek és esküszöm szánok rá időt, hogy elmenjek és kipróbáljam, köszi a tippet.

Ismeretlen_4550 2009.05.17. 21:49:20

Én még az életben nem hallottam róla, de hihetetlen, hogy miket ki nem találnak!

Ismeretlen_91804 2009.05.17. 23:50:21

A rock-ban a theremin kiváló megszólaltatója Jimmy Page volt, aki a Whole Lotta Love-ban koncerten is varázsolt vele. Érdemes azt is meghallgatni! Egyébként pedig gratulálok a férjedhez, hogy ilyen széles látókörű zeneileg, mert az értéket nem a műfaj dönti el!

Ismeretlen_81913 2009.06.07. 17:26:34

Látom utolért a sablonszerkesztés-mánia! :o) Nagyon jó!

Ismeretlen_66594 2009.06.08. 14:10:13

ujhold. es egyebkent?
© zseer.blog.hu
süti beállítások módosítása