Friss kommentek

Címkék

anyád parázik (1) anyám (2) apnea (2) banándugó (1) baratok (1) be (2) békés (1) boldog (1) Címkék (3) család (3) csalad (1) családalapít (1) csizma (1) divat (1) djhero (1) életkép (1) emigrans (2) extrém (1) fogy (1) giccs (1) gipsz (1) haza (1) hifi (2) high end (1) hülyék (1) irányít (1) ízlés (1) játék (2) jfk (1) karácsony (1) kaszt (2) kererűsó (1) költözés (1) kölyök (1) kor (1) kórház (1) korház (2) mankók (1) nézném (1) nyár (1) Panka (10) purgál (2) sims (1) szenved (1) szívás (2) szülés (3) tél (1) töki (2) törés (1) ünnep (1) utazás (1) változik (2) vergődik (1) villa monte carlo (1) zene (1) Címkefelhő

Szóval az úgy volt, hogy bár fizetésnap volt, Töki mégsem kapta meg a pénzét. Feszülten jött haza és elmondta, hogy Gyurma megint az arcába nevetett és közölte nem tud fizetni, majd csak hónap végén. Igaz, hogy 7 hónapja amikor Töki beállt "hirtelen akarok meggazdagodni", köcsög, bunkó taposómalmába akkor abban maradtak, hogy havonta egyszer kap (de akkor nagyon) és átutalással. Az elmúlt hónapok gyakorlata azt mutatta hogy Gyurma nem tudta megvalósítani ezt az igen nagy kihívást jelentő feladatot, csakúgy mint az alkalmazottak munkaviszonyának legalizálását. Egyszer, úgy 3 hónapja egy meetingen (mert a feedback azért kellett a tuskónak) sokadszor merült fel a bejelentés kérdése. Ovis módszerrel , de közvéleményt kutattak: " Tegye fel a kezét aki szeretné, hogy minimálbérrel ugyan,de bejelentsük" Töki és B. feltette. Fura, hogy 15-ből, csak két embert foglalkoztatott ez a kérdés. B-t Karácsony előtt egy nappal megajándékozták és valami mondvacsinált indokkal kirúgták. Na Töki akkor kezdett mozgolódni. Azt mondta, ha minden kötél szakad visszamegy Agunnaryd falucska szülöttének nagyobb kaliberű vállalkozásába. Jegeltük a dolgot, de ma betelt a pohár.

Azt hiszem már tettem említést arról, hogy milyen szinten vagyok nagypofájú és mennyire ki nem állhatom ha igazságtalanság ér. Persze ez érvényes azokra a helyzetekre is, ha a szeretteimmel történik hasonló. Töki két telefonhívással bizonyosságot szerezett arról, hogy rajta kívül mindenki más megkapta a zsetont, majd közölte, hogy hétfőn felmond. Baromira ideges lett, egyik gázt gyújtotta a másik után. Én meg egyszer csak azon kapom magam, hogy tárcsázom a munkahelye számát:

- Háló. G. vagyok, Gyurmával szeretnék beszélni

- Szia G. Gyurma vagyok (érzem, hogy megint ott ül az a lemoshatatlan, kaján vigyor az arcán)

- Arra gondoltam, hogy 5 perc múlva lent vagyunk Töki fizetéséért. Lapátold össze a zsét, meg dobj ki egy hirdetést az ajtóra, hogy új embert keresel, mert hétfőtől nem kapál neked. (bazdmeg, most akkor én felmondtam Töki helyett, ez olyan mintha az anyja lennék és kivenném a suliból. Ránézek, int a szemével, hogy ő is így akarta. Persze hogy, hisz már megvan az új helye)- Hát de Töki többször késett, meg amikor beteg volt, akkor nem hívott, hanem késve jött.

- (Háttal nem kezdünk mondatot tirpák) Oh, tényleg! Most hogy mondod mekkora egy gyökér, hogy bement betegen dolgozni.-és köszönés nélkül letettem

 

Három cigivel és 5 perccel később ott álltunk az objektum előtt. Gyurma úgy csinált, mintha nem vett volna minket észre, aztán nem bírta cérnával és kijött. Először az volt az elképzelésem, hogy egy "Bazdmeg te gyökér, mit gondolsz magadról" entré kiváló lenne, de aztán eszembe jutott nagyanyám fotóalbumából a lengyel, grófkisasszony ikerpár és úgy gondoltam, származásom és neveltetésem ennél azért többet tesz indokolttá. Nem mentünk bele az adok-kapok játékba , de bármennyire is próbáltuk civilizáltan megoldani, nem sikerült. Azt hajtogatta, hogy majd hétfőn. Láttam, hogy Töki beletörődött, így hagytam és egy odavetett "Nőjön fű a küszöböd elé" búcsúzással eljöttünk.

Számtalan előnye és megannyi hátránya van annak, hogy a szüleim a szemben lévő házban laknak. Gyakran előbb értesülnek minket érintő dolgokról, mint mi magunk. Ez alkalommal vétlenek voltak, mert hirtelen felindulásból most én mentem fel hozzájuk, hogy elmondjam a Töki ért igazságtalanságot.

Anyám üdvözölt:-"Hogy lehet így elindulni emberek közé? Gratulálok! Egy diplomás angoltanárnő, adhatna magára!" - utalván ezzel, a nagy műgonndal összeválogatott outfitemre, mely állt egy converse tornacipőből (mezítlábasan) otthoni játszóruhából és a fűzöld Sisley kabátomból. Most mér? A külső borításra ügyeltem. Rövid öltözködési tanácsadás meghallgatása után elmeséltem a történteket. Ha még valaki emlékszik, Ő a Merrell én a Budmill, így várható volt, hogy nála is belobban a szikra, de ekkor még nem sejtettem, hogy hamarosan kezdődik a 3. felvonás. Kínosan ügyelve a színek harmóniájára, ő is felöltözött és 5 perc múlva megint ott álltunk a Gyurma bérleménye előtt.

 

A:   - Tisztelt Uram. Legyen szíves kifizetni a Tökinek járó összeget, most.GY:- De Töki trehány, késik, és egyáltalán!A:   - Nézze uram, megdolgozott azért a pénzért, vagy sem?Gy: - Persze.A:  - Nos, akkor 7 napi bérét legyen szíves odaadniGy:- Nincs most nálam annyi pénz.A:  - Miért? Ilyen piszok jól keres? (néz rám kérdőn)Gy: - De a múltkor nem telefonált, hogy beteg, hanem bejött késve (ennek ez a vesszőparipája)A: - Miért betegállományba el tudott menni? Be van jelentve?

én: - Nincs, hogy lenne! -kapcsolódtam be a beszélgetésbe

Gy:- Töki jó úton haladt a bejelentés felé?én:- Miért? Mi ez valami 10 próba, amit ha kiáll akkor létesítesz vele hivatalosan is munkaviszonyt?Gy:- G. nem értem a viselkedésedet. Én téged egy intelligens, kedves nőnek tartalak

én: - Oh, kedves tőled, kár , hogy én ezt rólad nem tudom elmondani. A nőt kivéve persze. Egyébként pedig a beszélgetésünk szempontjából ez a tény tökéletesen irreleváns (érted? nem vág ide)

A: - Na jó, -zárta rövidre a vitát.

-Tudomásom van az ön folyamatban lévő peres ügyeiről, amit a környező társasházak indítottak –mondta visszaélve kicsit a helyzettel, hiszen az érintett házak egyikénél nemrégiben lett ő az, aki viseli a közös képet, azaz sellő) Szeretné, ha az adóhatósággal is lenne egy nagyobb horderejű?

Gyurma itt egy pillanatra a fejéhez kapott és próbálta menteni a menthetőt.

Gy::- Tényleg nincs most nálam ennyi pénz, de mondd a számot, rád csörgök és még ma este visszahozom. De most mennem kell, mert vár a kislányom.

Bazz arra gondoltam, hogy a kislány Barbie szettje többe kerülhetett mint amennyiről mi most vitatkozunk, de azért kiböktem a hétjegyűt.

Akart még valamit mondani, de anyám leintette.

-Menyjen, várja a kislánya...

Így történt. 1/2 8-kor csörgött a telefon, közölte, hogy 10 perc múlva jön a pénzzel. Töki legyen a ház előtt, de nélkülünk. ( Ez tetszett:)

Olyan volt mint mikor a zsaroló utoljára hív a csere előtt. "Eszébe ne jusson hívni a rendőrséget, különben a lánya halott."

Hazatérve Töki elmesélte, hogy Gyurma sajnálja amiért mi (én és anyám) ilyenek vagyunk. Erre persze Töki leoltotta, hogy ő ilyen temperamentumosnak szeret minket és csak örül, hogy a feleségén kívül az anyósára is mindig számíthat. Azon gondolkodom, mi lett volna, ha még apám is lejön. Mondjuk rögtön az első körben. Talán nem került volna sor a másik két felvonásra:))) Emlékszem Töki mennyire félt az első találkozástól apámmal. Valami rémképet alakíthattam ki benne az én tengeri medvémről, pedig ő a világ egyik leghiggadtabb embere, csak egy kicsit nagydarab...

Ja, Gyurma nem tudta az összes lét elhozni, csak a 2/3-át a többit hétfőn adja oda.

POSTED BY |  NaomiHenger  |  AT 2005. január 16. vasárnap.  |  Szólj hozzá! |   | 

A bejegyzés trackback címe:

https://zseer.blog.hu/api/trackback/id/tr464262405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
© zseer.blog.hu
süti beállítások módosítása